Projektstart
Hur ser förutsättningarna ut på arbetsplatsen? I den här fasen gör vi förberedelser. Det är viktigt att alla ska med – för allra bästa slutresultat.
Metoden ”Hantera attityder & arbetssätt – helt enkelt” utgår från konkreta medarbetarsamtal baserade på faktahändelser och lyhördhet för de önskemål som finns. Detta ger i förlängningen en sundare företagskultur som uppmuntrar till positiv konstruktiv feedback och öppna samtal.
Metoden är utarbetad utifrån svensk företagskultur. Den bidrar till självmedvetenhet vilket i sin tur leder till att alla delar i organisationen förstår sin roll och vilken betydelse den har. Hela organisationen behöver må bra för att kunna nå sin fulla potential.
Hur ser förutsättningarna ut på arbetsplatsen? I den här fasen gör vi förberedelser. Det är viktigt att alla ska med – för allra bästa slutresultat.
Hur ser er dynamik ut bland medarbetarna? Vad döljer sig under ytan och vad kan vi göra för att få personalen att må bättre och samtidigt bli mer produktiva.
Vad fungerar bra och vad behöver förbättras inom attityder & arbetssätt? Detta resulterar i en handlingsplan.
Samtliga medarbetare får en personlig handlingsplan och en hjälp att komma vidare. Vid känsliga fall är våra proffsiga konsulter ovärderliga.
Dags för utvärdering! Hur har arbetet gått? Hur går vi vidare?
... När projektet är över kan ni arbeta vidare själva med de verktyg ni fått eller om ni så önskar tillsammans med er konsult från Attityder & Arbetssätt.
Det är lätt att välja någon eller några av våra tilläggstjänster. Tjänster är oftast utformade speciellt utifrån era specifika önskemål och behov.
I många av tjänsterna erbjuder vi aktiva dialoger för att få ovärderlig information gällande er arbetsplats och identifiera styrkor och förbättringsmöjligheter.
Med tilläggstjänsterna och våra coacher behöver ni aldrig tveka på er styrka.
Det är viktigt att samtliga medarbetare får ta plats i processen. Förankringen hos personalen är inte sällan en av nycklarna till ett riktigt bra resultat.
Kanske en workshop om attityder, feedback och kommunikation?
Vi har föreläsningar som handlar om att hantera attityder och arbetssätt, helt enkelt.
Föreläsningarna utgår från konkreta case, är engagerande och spännande med nya insikter om hur vi arbetar tillsammans.
Startup eller omstart? A & A-metoden har fokus på arbetsmiljöfrågor avseende attityder & arbetssätt.
Behöver ni även mer specifik hjälp med att ta fram och leda processer kring organisation, informationssäkerhet, kvalitet, miljö med mera så hjälper vi gärna till.
Att ta temperaturen på styrelsearbetet och göra en så kallad genomlysning kan vara viktigt att göra emellanåt.
En sådan genomlysning leder till en medvetenhet om hur man i styrelsen kan arbeta lite mer effektivt och mycket roligare.
Med coaching tar du helt enkelt en snabbare väg och behöver inte trilla ner i onödiga, tidsödande och energikrävande fallgropar.
Med coaching kommer du till insikt om dig själv och din omgivning och får samtidigt större möjligheter att uppnå det du önskar.
Vi utbildar i första hand chefer och ledare men har även utbildningar som riktar sig till medarbetarna och styrelsen hos företaget.
Vill du bli en konsult hos oss? Hör av dig så berättar vi mer.
Vi utbildar era nyanställda i metoden. Utbildningen utgår från den nyanställdas förutsättningar och arbetar med de attityder och värderingar som företaget uppskattar.
Onboarding är ett sätt att visa hur mycket företaget värdesätter den nyanställda.
Få en konkret inblick i ert företag från personen som ska sluta. Få reda på vad som har fungerat bra och vad som kunde gjorts annorlunda.
Offboarding kan bli en unik styrka för ert företag.
Startup eller omstart? Oavsett så rekommenderar vi att kontinuerligt affärsutveckla utifrån hur omvärlden förändras. Med fokus på pris, plats, påverkan, prestanda. personal, partners, processer, produkter/tjänster så tar vi ett helhetsgrepp kring dessa åtta P.
Säljuppföljning? Önskar ni mer fokus och konkreta säljmöten så löser vi det också.
För att bli en ännu bättre ledare för både dig själv och dina medarbetare behöver du ha med dig lite av dessa tankar kring empati och tydlighet.
Försök att förstå och se händelser utifrån dina medarbetares situation.
Våga lita på dig själv som ledare.
Tillåt dina medarbetarna att ha skoj och trivas på jobbet – då blir resultatet bättre.
Se till att medarbetarna “landar mjukt” vid eventuella tillrättavisningar.
Tydlighet kan vara svårt. Men det är lika viktigt som det är svårt.
Ju tydligare du kan vara som chef desto tryggare kan personalen bli.
Skilj på sak och person. Såhär: Det medarbetaren har gjort kan vara dumt gjort. Men det behöver inte betyda att medarbetaren i sig är dum – bara mänsklig.
VD / Metodansvarig / Partner
0730 – 35 50 60
claes@attityder.se
Konsult
0722 – 26 04 27
lotta@attityder.se
Konsult
0707 – 22 40 03
veronika@attityder.se
Konsult
0733 – 26 84 46
tarja@attityder.se
Konsult
073-777 18 69
anncharlotte@attityder.se
Konsult
0763 – 03 99 96
bjarne@attityder.se
Partner
0706 – 07 67 41
lars@attityder.se
Konsult
0703 -23 23 00
bertil@attityder.se
Konsult
0732 – 46 43 62
kajsa@attityder.se
Konsult
0701 – 45 62 51
carlfredrik@attityder.se
Konsult
0708 – 81 38 58
lena@attityder.se
Partner
0706 -26 09 27
carina@attityder.se
Partner
0732 – 07 63 12
mandana@attityder.se